Gabinet Zasuwka specjalizuje się w

Diagnozowaniu i terapii zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci.

Proponuję indywidualnie dopasowane programy terapeutyczne, które mają na celu poprawę funkcjonowania dziecka w codziennych sytuacjach.

W gabinecie pracuję z dziećmi z różnymi trudnościami, w tym:

Zaburzenia przetwarzania sensorycznego:

Pomagam dzieciom, które mają trudności z odpowiednim odbieraniem i reagowaniem na bodźce sensoryczne (dotykowe, wzrokowe, słuchowe, proprioceptywne, przedsionkowe).

Autyzm i zespół Aspergera:

Prowadzę terapie wspomagające rozwój sensoryczny dzieci z ASD, poprawiające ich zdolności komunikacyjne i społeczne.

ADHD:

Wspieram dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, pomagając im w koncentracji i regulacji emocji.

Opóźnienia rozwojowe:

Pracuję z dziećmi, które mają opóźnienia w rozwoju motorycznym, mowy i umiejętności społecznych.

Ponadto prowadzę:

Konsultacje i wsparcie dla rodziców.
Szkolenia i warsztaty dla rodziców i opiekunów.
Porady dotyczące dostosowania środowiska domowego do potrzeb dziecka.

Cel gabinetu:

Pomoc dzieciom w osiągnięciu pełnego potencjału poprzez poprawę ich zdolności do odbierania i przetwarzania informacji sensorycznych. Pragnę aby każde dziecko mogło funkcjonować w sposób niezależny i pewny siebie w codziennych sytuacjach.

Kiedy warto wykonać badanie procesów integracji sensorycznej?

Jeśli dziecko wiele czynności ruchowych wykonuje wolno/ ostrożnie/ niezdarnie
Szybko się męczy, unika zabaw na placu zabaw, czuje lęk przed upadkiem, wysokościami
Jest nad ruchliwe, ma problem usiedzieć w jednym miejscu, uwielbia biegać, skakać, długo i mocno huśtać się, kręcić się także na karuzeli.
Często potyka się/ przewraca, ma liczne siniaki, zadrapania, nieumyślnie wchodzi na przedmioty, dzieci.
Wolniej opanowuje umiejętności jazdy na rowerze, hulajnodze, pływanie.
Po schodach wchodzi i schodzi trzymając się poręczy, niepewnie stawia kroki.
Łatwo rozprasza uwagę, trudno się koncentruje.
Jest niespokojne, płaczliwe, ma trudności z zasypianiem.
Preferuje papkowate dania, ma problem z połykaniem, żuciem, nie lubi próbować nowych pokarmów.
Ma trudności z czynnościami samoobsługowymi, z ubieraniem w tym zapinaniem guzików, wiązaniem sznurowadeł, rozbieraniem, samodzielnym myciem.
Często rozlewa napoje, brudzi się, je niechlujnie, robi wokoło siebie nieporządek, który mu nie przeszkadza.
Nie toleruje mycia głowy, obcinania włosów i paznokci, kremowania twarzy, mycia zębów, czyszczenia uszu, nosa.
Drażnią je metki od ubrań, nie lubi chodzić boso po piasku, trawie.
Unika przytulania, dotykania, baraszkowania z rodzicami lub przytula się mocno, nie czując, że innym sprawia ból.
Najczęściej bawi się sam, w zabawie z rówieśnikami chce bawić się według własnych zasad, ma trudności z pod porządkowaniem się regułom, nie przestrzega zadań np. w przedszkolu, sklepie, nie lubi zmian, w nowych miejscach jest zaniepokojone, nie toleruje niektórych odgłosów.

Rodzicu, jeśli masz wrażenie, że właśnie czytasz o swoim dziecku

Umów się na diagnozę procesów integracji sensorycznej.

Scroll to Top